Românii sunt grav bolnavi. Suferințele specifice țipă prin reclamele transmise la televizor. De la diaree, la ciuperca unghiilor, de la prostata inflamată, la constipație. Bolile invadează micul ecran, iar leacurile acționează miraculos, în doar treizeci de secunde.

Românii nu consumă destule medicamente!

Parcă aflați într-o competiție a disperării, producătorii și distribuitorii de medicamente și de suplimente alimentare atacă pe toate canalele de comunicare. „Dulcolax supozitoare” vine după crema pentru hemoroizi și înainte de farmaciile „Dona”. „Esențiale forte” încearcă să se bată cu „Slaboficat Slim”, iar imediat după frontul numir ficat, românii au o problemă cu gripa.

La ce s-or gândi autorii reclamelor?

Eu cred că nu se gândesc prea mult și îi consideră pe toți românii niște proști sadea. Doar așa se explică microbii caraghioși stârpiți eficient de „Strepsils”, doar așa se justifică dialogul dintre soțul care a slăbit luând pastilele suavei sale neveste. Doar așa „Nurofen Forte” sau „Dicarbocalm” au îi fac pe toți românii încrezători în ziua de azi, în cea de mâine și în toate zilele ce urmează.

Penibilul crește când reclamele ajung la nivelul organelor excretoare.

Fie că au diaree, fie că sunt constipați, dacă privesc la televizor, românii învață ce medicamente să ia și să se facă bine. „Urinalul” liniștește fetele, iar capsulele pentru micozele vaginale fac minuni. Iar dacă „nu-i momentu-acum” să ridici o halteră sau să iei o cină romantică, știi ce ai de făcut!…

Nu voi înșira toate reclamele pe care le văd la televizor sau le aud la radio. Nici nu voi face turul farmaciilor. Și nici nu voi spune că reclamele, chiar dacă sunt plătite, ar trebui adaptate „editorial”. Dar e penibil ca între două secvențe ale unui film artistic premiat cu Oscar sau un documentar despre felinele aflate pe cale de dispariție să apară o domnișoară care să zâmbească relaxat pentru că tocmai a luat „Dulcolax”.

Dacă reclamele răspund unei nevoi de piață concurențială, nu pot să spun decât că românii sunt extrem de bolnavi. Iar dacă acesta este nivelul publicității – mă refer la conținut și realizare – lucrurile stau rău de tot. Nu suntem doar bolnavi…

PS – Nu luați medicamente fără rețetă de la medic!

Foto: pxhere.com

Lasa un răspuns